berapa ramai dah?

Wednesday, December 1

risau sangat !

wahahaha . lame rasenye tak update blog . mane tak nye exam aku tak abis-abis lagi . orang laen dah siap duduk mengangkang dekat rumah , aku still berhempas pulas dengan buku . rase kesian kat diri sendiri . please NC , tolong amik tindakan dekat rayuan student mu ini . dulu time junior habis exam lambat . sekarang dah senior pon still abis lambat ? what the fish ? ? ? hahaha . anyway , post aku kali ni bukan nak cakap aku tak suke dengan schedule exam aku . tapi , tapi , tapi ...

sekarang ni aku tengah tersangat la risaunye about something weird dekat my eye ! very weird . korang nak tahu tak ape bendenye nye . emmmm . mase aku pergi klinik semalam Dr. dekat sana sahkan yang aku ade ketumbuhan ! atau dengan name yang lebih educated cyst la . benda ni tumbuh dekat kelopak mata kot . aku ingat mule-mule aku kena tembel . tu yang aku pelik . aku kan budak baik , mana pernah sekodeng orang . hahaha . teori aku mase budak-budak kalau tembel ni tumbuh .

berbalik dekat masalah aku ni . aku risau sangat sebab benda ni makin lama makin besar dan makin lame makin merah . so , aku takut effect penglihatan aku pulak . sekarang aku ada dua option jek . first, aku kena buat appointment dengan doktor dekat hospital besar untuk buat operation ni . tapi tau je la kan . mesti lambat . mau dua tiga bulan aku nak kena tunggu . silap-silap makin terok la effect dia nanti . and my second choice is pergi operate that thing dekat klinik swasta . memang bagus servis dieorang , tapi aku ni bukannye berduit sangat . kalau operation kecil macam ni dalam dua tiga ribu ada . mane aku nak cekau duit wey !!! risau ni .

so , kalau korang jadi aku , ape pandangan korang ? buat operation sendiri ? oh my god , impossible ! so , sekarang aku hanye mampu makan ubat susut bengkak and antibiotik je la . kalau still tak ada progession memang tak ada cara lain la nampaknye .

kalau operate ade bekas tak ? mata aku akan effect tak ? kalau operate dekat swasta mahal tak ? berapa selalunya ? kalau aku ada cyst dekat mata kemungkinan aku akan kena lagi tak dekat tempat lain ? ape orang lain akan cakap ea ? mesti dieorang kutuk aku kan sebab ada tembel ? waaaa !

sebab cyst ni jugak aku malu nak bertegor dengan orang lain . kalau dulu bole la sebab masih kecil lagi . now da besa malu la ! macam mana ? kena terima jugak la kan . so , kalau sesiapa yang nampak aku macam sombong tu maksudnye bukan aku sombong tau . cume aku malu jek . apa la pandangan korang kan .

ok la . nak tido . benda ni berdenyut-denyut pulak . ok . wait for the next entry . . .

tapi sebelum tu , ni gambar bagi memvisualkan apa yang aku cube cakapkan .


bila mata terbukak




bila mata ditutup atau dikenyitkan . lagi nampak besar ooo.



katakan tidak pada cyst ! go away from my eye okeyh ?




>>>

No comments: