berapa ramai dah?

Sunday, April 17

grad susah, x grad lagi susah


dah dekat 2 minggu kau tak hapdet blog ni, apa citer ni weyh. baik tak payah hapdet untuk 2 tahun teros. huhuhu T___T . menaip sambil bermonolog dalam hati.



anyway, bukan pasal hapdet blog yang aku nak mention kat sini. ni suma pasal future aku! wow! aku mula bercakap pasal future. yes FUTURE! adakah ini menunjukkan aku sudah mula matured? akhirnya, setelah 21 tahun, 1 bulan, 12 hari kejadian, aku matured! OMG!



bila cakap pasal grad, ada orang suka ada orang tak suka. kalau aku op kosh tak suka. siapa suka, sila angkat tangan macam saya. nampak beno nipunye. hahaha =P



aku tak suka nak grad, sebab sedih lah kan. mau tak sedih. 3 tahun duduk dekat utm dengan kawan-kawan. at last duduk rumah, berbakti pada bangsa dan negara. tapi memang adat lah kan.



tapi the most obvious reason why I tak suka grad ni sebab, sebab kan, kene kerja! OMG! malas lah. lagi malas bila right now, atau lebih spesifik lagi aku kena pergi hantar resume dekat kilang HSH esok! kau tau tak esok. kalau nasib aku baik, tak payah nak interview segala. tapi kalau malang yang tak berbau, esok jugak kena interview. wadehey!



apa aku nak jawab? mesti kena speaking! study pon tak habis lagi nak interview kerja dah ke? tak ade rest betol! korang syok lah. after grad, cuti 2-3 bulan baru start cari kerja. aku? yea aku. tak kan boleh punya lah. kau nak kena fire dengan mak aku? mak aku ni tahap bahaya garang dia. sekali keluar ayat-ayat sedih, siap nangis-nangis, tu aku tak boleh nak handle. rasa macam bersalah gila tak ikot cakap. tapi yang merananya aku lah. aiyooo. so, kepada Juliah Binti Suip a.k.a mak aku lah. maaf dipinta sebab terbicara pasal mak. hehe.



jadinya, aku kena gosok baju, cari fail untuk letak resume dan sebagainya. leceh laaaaaa. ada sesape tak nak gantikan tempat aku?






No comments: