berapa ramai dah?

Sunday, November 14

rase bersalah

perlu ke aku rase bersalah ?

benda tu je yang aku dok pikir sekarang ni . bersalah pasal ape . pasal satu bende ni la . alkisah tadi tengah syok2 tengok tv ade orang bagi salam . as usual habit family aku . lau dengar je sore orang yang tak kenal teros la sembunyi and tanye secare berbisik . camni la "sape tu , sape tu ?" cam ni la habit dari kecik . mak tak pena tego pon sebab mak pon same . hahaha . sori mak .

and adik aku la yang kene tanye ape purpose orang tu memandangkan die on9 tepi tingkap . padan muke ko . hahaha . orang tu nak mintak sedekah rupenye . bende ni yang wat aku bersalah .

bersalah sebab nak bagi ke tak , nak bagi ke tak . bukan kedekut ke ape . tapi da banyak kali da orang yang datang mintak sedekah ni menipu . sebenarnye ade yang kaye . ade yang datang agent yang anta . naik van reramai pas tu turun kat kampung aku . whaa . asal mesti tempat aku yep . musykil . nak kate tempat aku popular tak jugak . carik kat google map pon belom tentu ade . tu yang aku cakap tak popular . lain la lau dorang mintak kat bukit antarabangsa . memang sah2 la dorang akan dapat what are they expected . silap2 round satu kawasan bole same ngan 1 bulan gaji . wow ! mantap .

berbalik kat cite tadi , mase kejadian tu pulak adik aku tanye aku nak bagi ke tak . ade tanye aku . mesti la aku suruh bagi memandangkan aku ni cepat rase bersalah . and aku kuarkan singgit adik aku kuarkan singgit . dapat la total 2hingget bagi kat die . bukan kedekut tau . tapi berjage2 . lau tibe2 orang tu kaye la kan mau menyesal . hahaha . hati busuk betol la kan .

ni la gunenye peribahasa ni . kerana nila setitik rosak susu sebelange . atau dalam situasi aku ni kerana penipu sorang abis semua pemintak sedekah yang lain . ade kena tak ? macam tak ade , janji layan je la .

ni je nak share . nak sambung tengok cite syurge cinte .lalala . ting tang ting tang alexader !


>>>

No comments: