berapa ramai dah?

Sunday, July 31

kisah kentang, keladi dan keledek

family outing di hari minggu. cool right? dah lama tak spend masa dengan family. konon-konon sume bizi lah tu. padahal melepak saje dekat rumah. tak on9, tido, tak tido, makan. patotlah...


tapi saya bukan nak bercerita ari ni saya gi mana, shopping apa, dengan sapa, bape banyak kos yang digunakan. tak. langsung tak. saya nak cite pasal kentang, keladi dan keledek. ada sape2 kat sini kenal ke ape perbezaan antara 3 menatang tu? sumpah, saya langsung tak tau apa beza dorang. omagad rasa saya bukan perempuan tapi hanyalah pondan yang berpakaian seperti perempuan. tssk T__T




dah tak kenal menatang tu satu hal. ada hati nak buat popiah gulung esok wey. konon-konon nak insert keledek as one of the ingredient lah kan. saya, kakak and adik duduk terpacak lama kot dekat situ. belek punya belek tak kenal jugak mana satu keledek. pikir sehabis mungkin dan akhirnya, ""tinggg"". mentol keluar dah dekat otak belah kiri! apa lah susah nya. amik je lah, then timbang. after timbang kan ada pelekat harga kat plastik tu. brilliant tak kami? brilliant bukan?


mula-mula saya. dengan muka konfiden saya amik bentuk yang panjang and hasilnya tertulis dekat tag harga 'SWEET POTATO'. ahh tak bole jadik ni. saya nak keledek bukan nak potato. then my adik pulak. amik yang bentuk bulat pulak. sudah. kenapa 'SWEET POTATO' jugak. entah-entah akak timbang tu tau apa niat kami. huh. sudahnya, misi untuk beli keledek tergendala. how bad.

kesimpulannya, perempuan memang kene kenal mana satu keledek, mane satu keladi. bukan kena lagi, tapi WAJIB. untuk tidak menjatuhkan air muka Abdul Jamil dan Juliah, balik dari Giant tadi saya terus search google image.
"ouh. yang tu rupanya keledek" =)


anyway, selamat berpuasa to my readers ^^


(p/s: sengkuang macam mana pulak? dussyh =.=' )


No comments: