berapa ramai dah?

Tuesday, January 17

- malu -


Aku buntu. Aku malu. Aku tak tahu apa yang patut aku lakukan. Aku tersangat sangat sangat sedih bila mengenang nasib dan kehidupan yang masih kabur dari penglihatan.


Perasaan cemburu berputik dalam jiwa bila kawan-kawan mendapat apa yang diinginkan sedangkan aku? Ye aku. Aku masih mencari dan terus mencari.


Aku tahu putus asa itu amat ditegah sama sekali dalam kehidupan. Tetapi itu lah yang aku rasakan. 8 bulan yang berlalu secara sia-sia mungkin dah cukup membuatkan aku tertekan.


Aku dianggap seakan tidak mahu berusaha untuk mencapai apa yang aku impikan. Anggapan itu seakan membuat hatiku luluh mengenang segala usaha yang telah aku lakukan selama ini. Pandangan sinis dari sekeliling turut menghantui jiwa, raga, perasaan sekaligus membuat aku menjadi PUTUS ASA.





No comments: