berapa ramai dah?

Thursday, January 6

malu lah


malu lah nak cakap. tu yang amik keputusan nak tulis kat blog jek. tak ade sape bace pon tak kesah lah. janji terluah. errrkk, agak geli di situ. sila abaikan.


tapi ape yang buat aku rase malu? sedangkan banyak kali jek aku buat perkara-perkara yang memalukan. banyak sangat. tak terhitung rasenye. tapi kali ni malu sangat. korang curious tak nak tau? kalau tak curious aku tak nak bagitau *dengan tangan memeluk bahu sambil masam menjeling ke kiri. alahai, kalau korang tak nak tau pon aku still akan tulis and bagitau gak. tak kan lah aku nak biarkan entry ni tak berisi?


okeyh, okeyh. sebenarnye kan erm, saya kan erm, malu lah, malu dengan dia, kamu, kalian, dan mereka. aku malu sebab aku tak ade pakwe. abis cerite! (fuhh lega dah cakap)


sebelum ni biase jek. sebab aku selalu amalkan sikap LANTAK lah. lantak lah orang lain ade pakwe janji tak mengganggu life seharian aku. tapi sikap sebegini rupe totally change lah bila kami the martopo, plan nak pergi vacation dekat melaka dan turut disertai oleh 'lantoya'. lantoya ni merujuk kepada boyfie si martopo.


so, dalam martopo ade 8 orang and 5 orang dah in a relationship dan lagi 3 masih terkontang kanting mencari hala tujunya. aku termasuk dalam golongan yang 3 orang tu lah. malu tak? malu kan. aku tau. T_T


how come? macam mane nak berdepan dengan dorang tu. solution terbaik yang aku tau buat masa ni ade satu jek. tu pon macam tak solve problem aku ni. sebab aku fikir 'buat bodoh' adalah salah satu solution. ala, ala, ala. malulah. nanti kat melaka tu korang mesti dengan bf korang. aku? jalan dekat belakang sekali sambil buat-buat sibuk tengok map? urgh!


macam mana eak nak cakap. aku tak kisah pon korang bawak bf sebab as our plan lah kan. masalah dekat sini aku jek lah. sape suruh tak ade pakwe? sape suruh? sape suruh? terase beban semua dekat bahu sekarang. rase macam nak putar balik mase biar aku ade masa yang cukup untuk mencari seorang lelaki yang boleh digelar sebagai pakwe.


tapi mungkin betol belum mase aku. ape ade hal. kan? okeyh lah. tapi still ade rase malu yang menebal. mule2 tak rase sangat. tapi lame-lame macam mengganggu perasaan ni. memang agak geli ayat aku. tapi aku terpaksa jugak guna ayat ni bagi menggambarkan aku punye perasaan.


mesti korang gelik eah? tak sangke aku yang macam tak berhati perut macam ni tulis benda-benda mengarut kan? tapi tu la hakikatnye. mungkin kasar di luar tapi lembut di dalam. cewahh. kredit dekat diri sendiri nampaknye. memandangkan tajuk blog ni pon pintu hati, jadi tak salah rasenye aku tulis ape2. like i said kat atas tu lah. kalau tak suke bace lantas close tab anda dengan segera. tak payah nak susah-susahkan diri bace.


tapi benda ni walaupun mengganggu sikit tapi aku still harap this trip will be the best trip ever. memang susah lah kan nak kumpul kan reramai siap dengan bf masing-masing lagi nak pergi trip. banyak kali jek plan macam ni tapi mesti ade masalah datang. masa tak ade lah, duit tak cukup lah. so, hopefully ape yang di'plan'kan kali ni berjalan dengan jayanye biar setanding dengan effort kite *padahal effort beberape orang jek tak termasuk aku. chaiyok chaiyok!


yang penting aku akan buat bodoh sehabis mungkin kat sane. seriyes! yang penting enjoy. mesti mau enjoy sebab ni sem last kite. lepas ni nak trip reramai macam susah sikit kan? mungkin ade yang dah keje swasta susah nak cuti, kawen ngan cikgu kena posting jauh-jauh, off-shore dan segalenye. so, sudah semestinye kite patut gune mase yang tinggal dengan sebaik mungkin. kan? luv u martopo!




p/s: disebabkan on9 gune wifi, so tak dapat upload gambar. so, nanti bile2 i upload gambar martopo yang i maksudkan okeyh?


>>>

No comments: