berapa ramai dah?

Friday, January 28

kejadian di satu malam yang sunyi

tik tok tik tok. jam menunjukkan pukul 12.00 tengah malam. bunyi burung saling bersahut-sahutan menandakan hari sudah lewat untuk menanti siang. walaubagaimanapun, keadaan yang sebaliknya berlaku di dalam bilik 208/blok k07. masih lagi menonton hiburan malam iaitu 'Apa Artinya Cinta' yang dibintangi oleh Samuel Rizal.


tiba-tiba. penghuni bilik 208 dikejutkan dengan ketukan pintu yang bertalu-talu. berdebar menjelma dalam sanubari masing-masing. nampak seperti si pengetuk pintu benar-benar mengharapkan pintu untuk dibuka.

apabila pintu dibuka, jeng jeng jeng! muncul lah satu lembaga dengan muka masam dan mengherot-herot, kesakitan mungkin. lembaga tersebut telah diberi nama sebagai sazni nalini ahmad suwadi. keadaan menjadi huru-hara apabila sazni mengatakan badannya mengalami kesakitan yang amat sehingga beliau tidak sanggup untuk menjadi lumpuh. apa lumpuh? cepat-cepat pergi hospital sekarang!!! kata zana kepada teman sebiliknya, huda serta rakannya yang cantik seperti scha iaitu yaya.


proses peminjaman kereta sewa pon berjalan dengan tergesa-gesanya. setelah beberapa panggilan, akhirnya mereka berjaya mendapat kereta kelisa putih daripada seorang mahasiswi UTM.



lantas, zana membuka langkahnya untuk memecut kelisa tersebut untuk tiba ke hospital sultanah aminah dengan secepat mungkin. keadaan di dalam kereta menjadi semakin sunyi dan sepi memandangkan kesemua penumpangnya sudah mula mengantuk.

apabila tiba di selekoh danga bay, kelihatan jalan tersebut telah ditutup dan ini merumitkan lagi proses perjalanan. tetapi dengan bergayanya mereka berjaya juga sampai di satu jalan yang menghala ke hospital.

tetapi tidak semudah itu. dalam keadaan gelabah kerana tidak tahu jalan akhirnya mereka terlepas untuk memasuki lorong yang betul. si pemandu mengambil inisiatif untuk masuk ke lorong yang berdekatan untuk melakukan pusingan. dan sesuatu yang tidak disangka telah berlaku. . .

mereka telah memasuki lorong yang dihiasi dengan batu-batu nisan di kiri dan kanan jalan. bagi mengelakkan daripada terjumpa pilot yang tidak berlesen di kawasan itu, kesemua mereka mengalihkan pandangan masing-masing. kesemua mereka terdiam terkelu kerana teringat bahawa hari tersebut adalah hari khamis malam jumaat! what the fish? kebetulan atau apa? takut siooootttt.



* * * * ** * *


bila dah sampai hospital tu, kiteorang terus gerak pergi wad kecemasan dan kembali untuk menunggu giliran sambil menonton adamaya sebagai halwa mata dan telinga yang dah layu. sazni diberi suntikan sebagai ubat penahan sakit. syukur alhamdulillah. tak ada apa yang berlaku.


bila pike2 balik, tak kan nak teros balik kan. so, kiteorang lepak mcd, skudai dulu. lagak seperti orang kaya di situ. haha =). time order tu pulak ada foreigner gila meroyan. tak tau lah eak gila ke mabuk. siap mengiau lagi kau. nasib basik tak ada ape. kang tak pasal2 kuar berita ari ni dengan tajuk "4 dara tumpas di tangan orang asing". waaaa :'( . tak nak aku.






pesakit sudah mula sakit. jadi kena balik


lepak la kat situ. cerita2, ngumpat2, amik2 gambo. sampai la pukul 3.30 pagi. baru sampai bilik. tu pon buat dosa dengan pak guard. menipu. si sazni pulak tak bole blah pretend sakit dalam kereta. maaf ye pakcik. kami nak grad dengan rekod yang baik! demi utm pakcik!

memang pengalaman betol lah. nasib baik aku tido lena malam tadi. tak ada lah terpike2 pasal kubur tadi tuh. tak sempat nak bayang aku dah membuta macam mana? heee

moral of the story: lesen itu penting okeyh!
anyway, thanks for reading my entry ^ ^


No comments: