berapa ramai dah?

Wednesday, November 28

fakta duduk dan gemuk

Nama saya Huda atau nama penuh Nur Syuhada Binti Abdul Jamil. Baru sebentar tadi saja membaca tweet dari MedikTV agak terkejut juga saya. Tweet yang dimaksudkan adalah seperti di bawah:



"Apabila anda duduk terlalu lama,tubuh anda akan menukarkan lebihan gula dlm badan menjadi lemak.Ini akan membuatkan anda njadi lebih gemuk"

&
"Duduk terlalu lama juga akan merosakkan saraf & sel-sel darah dan akan meningkatkan risiko penyakit diabetis dan masalah buah pinggang."


Hanya Tuhan yang tahu betapa terkejutnya saya baca tweet tu. Patutlah saya dengan tong ikan tak ada beza menjelang tahun 2013 ni. Hai kenapa lah saya baru baca fakta itu tahun ini. Kalau saya tahu sejak dari muda remaja mesti saya berusaha untuk menjadi secantik Tyra Banks sekarang. Oh sedihnya saya.


Maka saya perlu menggerakkan anggota badan saya. Update blog sambil menggelek pinggul ke kiri dan ke kanan itu sangat ohsem. Pinggul, sopannya saya. 


Ada sesiapa yang mahu mengenali saya? Tiada ke? Oh lagi lah double sedih saya. Tolong lah kenal dengan saya, saya kesepian. Ok saya mulakan, Hai saya Huda, 22/F/Johor. Awak? 


Mentang-mentanglah saya ni gems gems tak ada pon nak kawan dengan saya. Tunggulah bila saya sudah berbadan kerengga, pasti ramai yg mahu saya. 

 

4 comments:

zarifahmr said...

macam harem haha !

huda jamil said...

tunggulah sy berbadan mcm awak nt.

Unknown said...

hahahaa.. patut lah aku kembang..spnjg hari asyik nak duduk je..hehehe

huda jamil said...

kan, aisehman. tak kan nak buat kerja kat ofis berdiri. nt org pike kite ni buasir pulak. haha