berapa ramai dah?

Saturday, June 29

update diri sendiri

Sekian lama aku meninggalkan dunia blog dan sekarang aku nak berpatah balik ke sini. Nak telus kat facebook memang tak boleh banyak hati kena jaga, dekat twitter pula semakin ramai di sana. Huda bongok, nak private sangat update lah personal diary kan. 


Banyak sangat yang berlaku dalam bulan 6 ni yang perlu aku kenang. Buat gaya point form sikit lah baru nampak macam teratur yedak. Bukan apa senang nak review balik apa aku merapu. 


1. First thing Alhamdulillah akhirnya setelah lebih 2 tahun aku grad dapat juga aku kerja baru dalam bidang HR. Walaupun aku tak minat sangat dengan HR ni tapi nak lah jugak kerja dalam bidang apa aku belajar dekat U, tak ada lah membazir kan. Dah lah PTPTN pun aku bayar macam haram emm. Dekat TNT aku dapat post HRD, haa kau dengan confident level parat buku lali nak handle training bagai. Satu platform yang sangat baik untuk aku increase self-esteem dalam diri. Alhamdulillah.



2. TNT ni dekat Petaling Jaya, so aku perlu cari bilik sewa dan menetap di sana. Walau happy ada juga rasa sedih tu. 23 tahun tak pernah stay luar Johor kot? So perasaan batak tu agak tebal. Tapi papepun "All is well". Misi nak cari rumah sedang berjalan, elak aku jadi gelandangan kat sana sudahlah. 

motif? anak Johor katanya.


3. Bulan 6 ni kekonon ulangtahun bersama dengan Muhai. Tak ada apa yang perlu disambut diwarwarkan cuma berharap kalau inilah jodoh kami maka permudahkanlah. 21/6 anni, 24/6 birthday dia. Tak ada benda yang aku bagi pada tarikh tersebut kecuali sebalang kuih. Ye aku memang hambar zzz.



4. Dan yang terakhir kekonon huda la ni nak diet bagai. Cuba lah kita tengok hasil dia raya nanti. Selalu memang tak pernah tercapai pun mission nak diet dari dulu lagi. Kali ni aku mengamalkan Atkins + zumba. Masalahnya sekarang cheat day aku lagi banyak dari hari diet cemana cerita?




Ok itu je lah pun update untuk hari ni. Till then, bye.


No comments: