berapa ramai dah?

Tuesday, May 22

menjadi orang tengah memang tak awesome

Menjadi orang tengah atau dalam bahasa mat sallehnya middle person, memang LANGSUNG tak awesome. Tak kisah lah dalam situasi yang macam mana pon. Silap hari bulan aku akan dipersalahkan seumur hidup aku. Damn!


Contoh situasi, dua orang bercinta dan bergaduh dan mengharapkan bantuan kau untuk selesaikan. Kalau aku menjadi middle person itu, aku akan buat mereka clash dan seterusnya menasihati lelaki tersebut untuk berhubungan dengan aku, JIKA lelaki itu kaya, kacak dan kus semangat (3K). Ini contoh sahaja #harap maklong




Nampak seperti aku seorang yang kejam dan ye itulah yang aku maksdukan. Menjadi orang tengah memerlukan kekuatan untuk bertindak adil dan tidak berpihak dalam mana-mana pihak atau neutral senang kata. 


Itu susah bagi aku. Sebab bila mana aku menjadi orang tengah, tendency untuk aku back up kawan baik aku menjadi semakin tinggi dan sekaligus aku akan berlaku kejam terhadap pihak satu lagi. Oh sandiwara dunia, :(



 
Sumpah aku tersepit dalam keadaan seperti ini. Right side kata suruh aku buat macam ni buat macam tu but the other side tell me the opposite things. So what should I do? Kalau aku teruskan dan aku berjaya hal ini akan menjadikan pihak yang satu lagi berkecil hati. Tapi bila aku tak teruskan pula, itu mustahil. Sebab peluang untuk aku majukan future aku perlu di grab. 




Serius aku tersepit.



4 comments:

J.Syazwana said...

jangan lah jadi orang tengah. ape kate lepas ni jadik orang tepi. kah kah. ok tak kelakar.

huda jamil said...

jd org tepi karang org kate jgn jage tepi kain org pulak :P

fakhri khairi said...

betul tu. takyah jadi orang tengah. suruh die selesaikan face to face. kalau tak, pakai berape byk org tgah pon tak jalan. serious.

huda jamil said...

betul betul betul. face to face lg better dr gune org tengah kan :)