berapa ramai dah?

Thursday, December 8

bila nak habis?

Phewwwwwwwww. Satu keluhan berat aku lemparkan di sebalik jendela di hujung ofis. Sambil itu, aku memerhatikan segunung Everest kerja yang pending di atas meja. Mual sungguh melihat kertas-kertas yang bertimbun itu.

Sampai bila? Persoalan yang sering aku tanya pada diri aku sendiri. Kerja dah macam orang besar yang bergelar senior ejekutip. Padahal hanyalah orang suruhan semata-mata.

Kalau dulu masa mula-mula masuk kerja sampai tertidur-tidur aku kebosanan. Ohh heaven! Tapi langit tidak selalu cerah. Sekarang meja aku sentiasa penuh dengan kertas-kertas haremm jaduunya.

SERIYES! Aku tak sabar nak tunggu tarikh 15 Dec ni. Sebabnya time ni aku sure aku yakin dokumen-dokumen penting bos aku yang nak expired dah diextendkan ke tarikh 3 tahun lagi. Kalau dia sorang tak apa. Ni dengan anak bini dia. Dasar Jepang yang mengamalkan budaya 5S. Eh apa kena mengena dengan 5S?


ni kat imigresen setia tropika. nak extent pas pengajian si Jepung



Ni dokumen-dokumen dia



Ni meja aku. Banyak kertas tapi maseh berfacebook. Wohoo.



Ni senarai dokumen yang aku perlukan utk apply MACS. Aku pun tak tau apa benda tu



Ni aku. Eyebag menunjukkan kerja banyak.


Ha tu yang aku cakap bila mahu abis semua keje. Dah tau keje banyak tapi still bukak facebook 247. Huhuhu. Pekerja yang cemerlang bukan?



No comments: