berapa ramai dah?

Sunday, August 21

duit tu penting kau tahu




" Duit bukan segalanya"

Ayat Meleis yang sangat biasa digunakan oleh anak-anak gadis apabila telah jatuh cinta dengan lelaki Lombok yang pastinya lelaki atau JEJAKA itu menepati ciri-ciri lelaki idaman seperti yang diidam-idamkan.


Oh, memang tak dapat disangkal. Ayat tu memang betul. Tapi perlu diingat, zaman sekarang bukan macam zaman Tengku Kudin dahulu kalalah kakak. Sekarang nak memerut pon kena hulur doposen. Kalau kau mengada sikit nak pakej dengan tisu sekali limaposen lah weyh kau kena hulur.


Hidup dalam era globalisasi yang semakin mencabar dengan misi dan visi ke arah pencapaian matlamat tahun 2020 memang agak perit. Selagi kau fikir cinta sejati tu penting dan dapat menjamin kehidupan kau in future, oh hell yeah, kau akan merana dan sengsara.




Aku bukan menidakkan jodoh. Langsung tidak sebab tu kuasa Allah. But, kita sebagai manusia memang perlu usaha untuk yang terbaik bukan? Let say, kau tak ada duit tapi ada cinta sejati. Boleh kau guna cinta sejati kau tu sebagai modal untuk kau beli kicap manis Cap Kipas? Tentu saje tidak.


So, dalam cangkerang kacang (in a nutshell). Cinta sejati yang sempurna akan menjadi super lengkap kalau kita sertakan dengan usaha, doa dan tawakal. Bukan semata-mata cinta yang berputik di tapak pembinaan.


" Duit bukan segalanya, tapi segala-galanya memerlukan duit!"




No comments: