berapa ramai dah?

Friday, January 28

kuih gandos jadi lagenda

korang kenal tak kuih gandos? bentuk dia separuh bulat. sedap gile lah wa cakap dengan lu semua. aku kenal pon sebab ada pakcik ni jual kat pasar malam tempat aku setiap ari jumaat. tu pon dulu lah. sekarang entah mana hilang pakcik tu.

kalau dulu, aku sanggup simpan 2posen ari2. so, nanti hari jumaat dapat lah total seringgit. beli kuih gandos dapat 4 biji. sekarang hampeh. dah la susah nak cari. mahal pulak tu. ada pon kat kg. melayu jek. tu pon sekeping 4posen

tapi memang meleleh sedap la kuih tu. kalau ada resipi dia memang aku nak belajar lah. mesti korang tak pena kenal kan. ni hah kuih nye.





kalau nak rase korang gi lah carik. kalau jumpe jangan lupa bagitau aku okeyh!




No comments: